dag 8 tm dag 16 - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu dag 8 tm dag 16 - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

dag 8 tm dag 16

Door: Erik, Nynke, Axel en Leonie

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

21 November 2015 | Australië, Halls Gap

Dag 8 donderdag 12 november
Van Mt Gambier gereden naar Robe, Kingston SE en vervolgens naar 42 mile crossing in de Coorong. In Robe heerlijk langs het strand gezeten en gewandeld en hier bij de I-site de boot naar Kangaroo Island geboekt. Zaterdag moeten we om 10 uur over met de boot.
Op 42 mile camp, een DOC camping (zeg maar natuur monumenten) gestaan. Onderweg een Varaan gezien. Geweldig, wat een mooie plek. Lopen vanaf de campground naar het strand door de duinen, Prachtig! Dode slang gezien. Levende nog niet.. Die zitten hier dus echt wel. Doordat we in het buitengebied zitten zien we een prachtige sterrenhemel! 's Avonds op de camping Kangaroo's gezien! Mooi hoor. Vroeg slapen en afgesproken dat we ook vroeg opstaan om bij ochtendgloren de verschillende dieren te kunnen zien. 's Morgens om 6 uur: Zien we om de camper een moeder Kangaroo met jong wat uit de buidel drinkt! Gaaf!

Dag 9 13 november:
Rijden van 42 mile crossing naar Cape Jervis. Rit door de Coorong, met het pontje over de Murrayriver. Pittige rit. Campground bij Cape Jervis is niet om over naar huis te schrijven, en dat doen we dan ook niet. Hier wel een hele kolonie Grijs/rode papagaaien. 's Avonds hebben Leonie en Erik nog een wandeling vanaf de camping gemaakt en weer Kangaroo's gezien.

Dag 10: 14 november.
Na wakker geschreeuwd te zijn door de papagaaien (wat een herrie!!) om 10 uur met de boot naar Kangaroo Island. Tocht van 3 kwartier. Vanaf de boot via Americanriver, waar we hebben gelunched met chocoladecake, naar Kingscote gereden. Kingscote is een van de grootste plaatsen van het Eiland maar ook hier is het erg rustig. We rijden vanaf hier door naar Emubay. In Emubay waren net een aantal vissers aan land gekomen en gingen hun vis schoonmaken, zeker 15 Pelikanen stonden rondom de vissers te wachten op wat lekkers. Wat een grote vogels!
Na elke bocht is het uitzicht op de zee en op het land prachtig!

Dag 11 15 november:
Vanaf Kingscote via Wildpark Pardana door gereden naar Flinderschase nationalpark. Bij het Visitorscenter een day en camppermit gekocht. We rijden naar campground Snake Lagoon, een natuurcamping te bereiken via een 8,5 km lange dirtroad. Echt helemaal weer ondergedompeld in de natuur. We lopen hier de Snake lagoonhike via rocky river naar een onvoorstelbaar mooie baai! De wandeling was pittig maar zeer de moeite waard. Veel reptielen gezien in de mooiste kleuren. Het uitzicht op de baai vanaf de bergen is ademnbenemend zo mooi. Helder blauwe zee, lucht en hagel wit strand. En weer helemaal voor ons alleen!!!

Dag 12: 16 november
Vroeg uit bed, douchen op de camping kan toch niet dus we gaan ook heel vroeg rijden. De Dirtraod terug lijkt nog slechter dan heen, werkelijk alles schud in de camper! We zien onderweg de nodige Heat Gomoro en Kangoroo's.
Als eerste komen we bij Admirals Arch aan: de parkeerplaats is nog helemaal leeg, dus ook hier hebben we het uitzicht helemaal prive, met uitzondering van de Seals natuurlijk! We rijden vervolgens naar Remarkable Rocks, gewoon omdat dit zo hoort als toerist! Ook weer een bijzondere geologische plaats. Weer zijn we alleen!
Het is warm dus we willen zwemmen en rijden naar Hansonbay: We blijven het niet herhalen hoor, maar ook hier weer een unieke plek met prachtig "bounty" strand in een kleine baai. We eindigen op de (gemeentelijke) natuurcamping Vivonnebay. De verwachte luxe volgens het boekje is er niet!! Wel midden op de campground een eucalyptusboom met bewoning: een heel Koala gezin woont in de boom! We gaan nog naar het strand en de rivier waar we lekker in de wind genieten.

Dag 13: 17 november
In plaats van het toeristische vermaak bij Sealsbay kiezen we er voor om naar Balesbeach te lopen, een strand vol zeesterren! Na een uurtje rond slenteren op het strand rijden we door naar Penneshaw. We nemen echter nog een korte afslag naar Penningtonbay om te lunchen. Wat we hier zien overtreft in de zin van privestrand alles! Wat prachtig, en het zeewater is zeker 30 graden doordat het in deze kleine baai ondiep is en de golven van de Pacific er niet komen. De mooiste lunchplek ter wereld wat ons betreft. We rijden door naar Penneshaw naar de camping die 200 meter van de Ferry ligt, we kunnen morgenvroeg zo ons bed uitrollen naar de boot.
's Avonds lopen we nog even naar het strand waar de kans bestaat de broedende pinguins te zien. Helaas zien we ze niet.

Dag 14: 18 november
Met de ferry terug naar het vaste land. Het is de bedoeling dat we naar Adelaide rijden vandaag. We nemen met moeite afscheid van Kangoroo Island, wat een prachtig gebied is dit. De reis gaat prima en in de vroege middag komen we aan op de camping in Marion, een stad in de suburb van Adelaide. Het is hier 39C!! Wat een hitte, mensen. Maar gelukkig hebben we een zwembad en we gaan vandaag maar eens doen of we op een resort staan! De hele middag lekker rondom zwembad en camper gehangen. Dit mag ook wel een keer!

Dag 15: 19 november
Ook vandaag is er hitte voorspeld ca 35C. We besluiten vandaag met de het openbaarvervoer de City of Adelaide in te gaan. Je koopt een daytripper voor 9,90$ en kunt de hele dag met bus, tram of metro reizen. Handig en simpel.
De binnenstad van Adelaide is als elke grote wereldstad: druk, veel bijzondere mensen, veel (standaard big M) horeca. We lopen een tijdje rond, drinken koffie en lopen vervolgens naar het historische oude deel van de binnenstad. Hier prachtige parken, de st Peters kathedraal. We lunchen bij een goede Italiaan op de hoek van Archerstreet en Coronelstreet. Hierna pakken we bus en vervolgens tram naar Glenelg, naar het strand! Het is echt te warm in de stad. In Glenelg een mooi stadstrand, met een prachtig plein. Heel uniek. Hier eten we eindelijk de lang gewenste Fish and Chips bij The Moseley. Een aanrader aan het plein, goed eten, leuke sfeer. Met de tram en vervolgens bus terug naar Marion, ook dit loopt weer soepel.

Dag 16: 20 november
Vandaag een reisdag, we willen naar the Grampians en dat betekent dat we 9 uur moeten reizen. Niet erg op een dag als vandaag met een mega dropdown in temperatuur naar 19C en zelfs een beetje regen. Om half zes komen we in Halls Gap aan. Netjes ook als je bedenkt dat we hier weer een halfuur bij de tijd moeten optellen. Tijdens een avondwandeling spotten we zeker 30 kangaroo's. Vechtende en een jong dat ons uitdaagt! Leonie en Nynke gaan nog even samen op safari en zien zelfs nog 3 Red Deers!! We worden verder nog uitgelachen door de Kookabura!! Niet te geloven hoe hard deze vogel kan lachen!!

• 21 November 2015 - 15:00

Marjolein:

Gaaf om te lezen en de overweldigende indrukken zijn herkenbaarZUiG t op en GENIET!