de eerste dagen - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: erik, nynke, axel, leonie

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

11 November 2015 | Australië, Mount Gambier

Dag 1 : 5 november
Na een prima vliegreis komen we rond 11 uur in het hotel aan in Melbourne.

Dag 2: 6 november
De volgende dag pakken we een taxi naar de camperverhuur waar ons huis al op ons staat te wachten. Ook de pickup bij Britz verloopt vlot. Hoewel we een 4 persoons hebben gehuurd krijgen we een zes persoons mee! Helemaal goed met 4 volwassenen is een beetje extra ruimte altijd welkom.
We rijden naar de winkel voor de eerste basis inkopen zodat we ons kunnen redden. Daarna rijden we door naar de 1e camping. We beginnen met uitpakken en inrichten van de camper. Plek zat voor alle spullen, bedjes opgemaakt en de reis kan beginnen.

Dag 3:
Na een nacht waarin we moeten wennen aan het waggelen van de camper als je omdraait en we allemaal om half drie wakker werden zijn we om 6 uur ook klaar wakker. De jetlag speelt ons nog wat parten. Om 8 uur na een goed ontbijt rijden we naar Anglesea via Geelong. De route erheen laat al mooie vergezichten zien. In Geelong hebben we een boulevard wandeling gemaakt en zo veel mogelijk beelden die daar langs het strand staan op de foto gezet. Leuk voor thuis in de lijstjes in de badkamer! doorgereden naar Anglesea. De camping ligt aan de zee en aan een rivier. Prachtige kliffen en een leuk plaatsje en bijzondere vogels.

Dag 4:
Om 10 uur vertrokken richting Apollo Bay. Via het begin van de Great Oceanroad gereden. Foto moment bij de poort natuurlijk! Bij Carisbrook river een bijzonder fenomeen met gestapelde stenen gezien. Heel mystiek! En de Carisbrook falls gezien. Hier zat onze eerste Koala in de boom! Door gereden naar Apollobay. We hebben hier een prachtige wandeling gemaakt naar de top van een berg die uitkijkt over de zee. Ook surflessen voor Axel en Erik geboekt. Het is hier lekker warm en het is aangenaam! Hier voor het eerst ook verschillende papagaaien gezien, prachtige kleuren en komen zo veel voor als mussen bij ons! Ongeloofelijk van een prachtig land!

Dag 5:
Warm!! Komt goed uit want Axel en Erik gaan surfen. Het gaat bijzonder lekker en het ziet er goed uit. Vanaf Apollobay rijden we via Otway lighthouse. Hier zijn op de weg er naartoe echt heel veel Koala's. Wat een schattige beestjes. Vanaf hier rijden we door naar Princetown. Heel leuk erg klein plaatsje. Het lijkt wel of we in het midden van het wilde westen zitten! Met GeneralstoreEen kleine camping met uitzicht op de Vallei. Leonie en Nynke lopen de wandeling naar het strand langs de rievier. Onvoorstelbaar mooi: Hoog Klif wat uitloopt in de zee en meters hoge golven. Zwemmen is geen optie.
Hier zien we de eerste zeker 30 Kangoeroes en Erik heeft de eerste pelikaan op de foto vast kunnen leggen. Vinkje voor onze bucketlist!

Dag 6: 10 november
Weer vroeg op pad van Princetown naar Port Fairy. Onderweg komen we een UGG store tegen dus nemen we nog een paar lekkere warme laarzen mee voor als we weer thuis zijn! Op de route komen we Tow Hill reserve tegen. Een unieke plaats in de krater van een vulkaan. Een hele bijzondere biodiverse plek. Hier spreken we ook een aborigional die vertelt over de geschiedenis van dit gebied. Hier worden we niet echt vrolijk van, als je hoort hoe er in de koloniale tijd met mensen is omgegeaan. Schokkend. We kiezen ook een van zijn Didgeridoo's en een Boomerang. Vervolgens krijgen we les in het spelen van de Didgeridoo en het gooien van de Boomerang! Zo gaaf! Axel en Leonie lopen nog een route door het natuur reservaat. Hier zien we de eerste Emu's. Weer een vinkje.....

Dag 7: 11 november. Lekker weer!! Vandag willen we een lange rit maken naar Mt Gambier. Hier ligt het Blue lake krater meer. Onderweg zien een Koala mama met een kindje op haar rug. Ze wil net oversteken! Het scheelde niet veel, maar gelukig ging het goed. We nemen de scenicroute langs de kust.
Bij de crossborder tussen Victoria en South Australia staan borden met verboden in te voeren goederen. Je mag geen fruit groente en soil meenemen.... euhmmmmm. Dat heeft niemand ons verteld! Bij de grens staan dumpbins... We bellen met de borderpatrol om te vragen wat we mee mogen nemen en wat niet. We mogen alleen aardknollen ed meenemen, al het andere niet tenzij gekookt. Dus we hebben een hele gezonde lunch gegeten met veel fuit!!!!
Vanmiddag naar Blue lake en een wildreserve geweest. Ook hier weer prachtige uitzichten en bijzondere dieren.

• 11 November 2015 - 11:14

Joop En Kitty:

Leuk verhaal. Ik heb het uitgeprint want erg kleine lettertjes.
    whatsap is ook leuk en direct.dit is uitveoriger. vult elkaar goed aan.
    Veel plezier met z'n vier.
    XXX papmam

• 11 November 2015 - 19:18

Marianne:

Klinkt allemaal geweldig. Loop al dagen te kijken of er bericht is, maar nam aan dat "geen bericht, goed bericht" nog steeds van kracht was

• 11 November 2015 - 19:20

Marianne:

Ik mis de helft van mijn tekst

• 14 November 2015 - 15:34

Leo & Corlene:

Leuk om het reisverslag te lezen. Bijzondere ervaring zo'n wereldreis. Veel plezier.