Verder via de east coast - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Verder via de east coast - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Verder via de east coast

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

10 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Vanuit Ohope zijn we met de boot naar het vulkaaneiland White Island gevaren. Een tocht van ca 1,2 uur. Erg indrukwekkend. Te beginnen met de manier waarop je vanaf de boot op het eiland komt. Levensgevaarlijk! Zou in Nederland echt niet kunnen.... Zie de foto. op het eiland wat volledig uit een vulkaan bestaat, 2,4 x 2 km grootte, loop je langs de spuitende zwavelgaten, vallen er soms gaten op de looproute. Je hebt af en toe echt het gasmasker nodig omdat het zwavelzuur je keel prikketd en je niet kunt stoppen met hoesten. Maar echt een prachtig landschap. De ruïne van de zwavelfabriek. Voor mij een leuk zicht op beton rot maar ook wat goed gemaakte kozijnen kunnen doorstaan, een openstaand verbindinkje meer of minder maakt niet uit. Als het uit het goede hout gesneden is kan het 90 jaar zonder verf in een behoorlijk zure regen gewoon zijn werk blijven doen, zie de foto's.
Vanuit Ohope zijn we vrijdag naar te Araroa gereden. Een geweldig mooie kustroute! Zeer de moeite waard om te rijden. 200 km maar je doet er zeker 5 uur over. De holidaycamping stelt echter niets voor, tussen de varkens mag je zoeken naar een plek met de hoop dat je stroom hebt. Maar ja, we moeten naar de eastcape, het meest oostelijke punt en het punt waar de eerste dageraad is, dus daar is het het eerste zaterdag! Vroeg slapen om de dageraad te kunnen zien, 5.40 uur wakker en we hebben hem! Vanuit eastcape rijden we vandaag, zaterdag 10 mei naar Gisborne. Ook weer een prachtige route, via te puia springs en Tolaga bay naar Gisborne. Ca 11 uur komen we daar aan. We gaan te voet het centrum in, mooie beetje art decostijl stad, leuke sfeer, mooie winkelstraat. Een erg mooi kookboek, Feast(food from the east) hebben gekocht. Thuis maken we er vast wat lekkers uit voor jullie! Weer bij de camper lezen we een boek in de heerlijk warme zon, gaan even douchen wat op de vorige camping echt geen aanrader was, en drinken een wijntje. Zo lekker koken en weer een dag met prachtige ervaringen rijker. Morgen rijden we naar Rotorua, waar we zeker twee dagen blijven, om ook mijn verjaardag te kunnen vieren met een heus Hangi- maal. Cu!

Oh ja, Erik heeft nog gezwommen in the Ocean.

• 11 Mei 2014 - 00:31

Marianne:

Leuke verslagen en foto's. Beleef het op afstand allemaal weer een beetje mee :-)