Mbabane - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Mbabane - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Mbabane

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

13 September 2013 | Swaziland, Manzini

Na een hele dag gisteren in de wolken worden we vandaag wakker met een heldere hemel en heerlijke zon. Dinsdag avond op de base was er een culturele uitwisseling. Ieder van de deelnemers, uit Canada, Swazieland en Nederland moesten iets vertellen over een land van de ander. De Canadese had Nederland gekozen. We eten nu wat de kleuren van onze vlag betekenen! Zoek maar eens op. En wij al Hollanders moesten het volkslied zingen, heel grappig! Gistermorgen hebben we gespeeld met de jongste kinderen van de berg, 2 tot 4 jaar IUD! Zo schattig, wat een lol met een ballon! Dit was in het gehalte and care centrum. De armste kinderen krijgen hier twee of drie keer per dag te eten. Gistermiddag hebben we weer boodschappen gedaan. Gek hoor dat in een land waar zoveel armoede is, de winkels zo vol liggen met alles wat ook in Nederland te krijgen is. Het was ook niet heel stil in de winkels, vele Swazi waren ook aan het kopen. Vandaag gaan we naar Petros om ook met dw. Kinderen te spelen, we hebben vliegertjes en kleren, bedankt Paula Visser!, schriften en pennen. Ben benieuwd wat ze er van vinden. Morgen gaan we naar Hlane, een wildpark waar we de big five kunnen zien! Zebras impalas, wildebeest, baviznen, vervet aapjes en nog veel meer hebben we al gezien. We overnachten daar ook met z'n achten. Maandag hoor je meer, met hopelijk een paar foto's als het lukt met internet.

• 13 September 2013 - 10:24

Marianne:

Klinkt als een heel bijzondere vakantie/ervaring. Ben benieuwd naar alle foto's.XXX

• 16 September 2013 - 12:49

Joop Level:

Een stroom van verhalen en foto's die een heel bijzondere reis in beeld brengen. Geweldig om mee te maken en het met ons te delen! Bedankt en fijne tijd,
    Kitty en Joop

• 18 September 2013 - 19:31

Leo:

De kleuren van de Nederlandsche vlag. Ja, opgezocht. Rood (helder vermiljoen) staat voor "het volk", het wit (helder wit) staat voor "de kerk", en het blauw (kobaltblauw) staat voor "de adel".

• 21 September 2013 - 19:32

Leo:

Nog even verder gezocht naar de betekenis van de Nederlandse vlag:
    Als de belastingaanslag in de bus valt wordt ik ROOD van woede.
    Vervolgens open ik de envelop en trek meteen WIT weg om me vervolgens BLAUW te betalen.
    BLAUW zou ook de kleur van de envelop kunnen weergeven en dan is ROOD de status van mijn banksaldo.