Hlane wildpark en Ezulwini - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Hlane wildpark en Ezulwini - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

16 September 2013 | Swaziland, Manzini

Zaterdag om half negen vertrokken van Mbabane naar Hlane voor een weekend naar het wildpark. Vlak voor Manzini in Matshapa gaat onze auto wel heel raar doen. Wij de afrit van de Mr3 genomen en onderaan bij de bushalte gecheckt wAt er aan de hand is. Hij stinkt en slingert en maakt geen snelheid. Stukje doorgereden naar Matshspa. Hier net Anne bij de bezine pomp gevraagd of er een garage is die even kan kijken. Verhuurder gebeld en die doet moeilijk! Ik echt stellig gezegd joh, ik heb voor veel geld een 4wd gehuurd, je zorgt maar dat je het regelt. Ondertussen bij een garage aangekomen. Ziet er niet uit maar mensen zijn erg vriendelijk. Voordat we het weten ligt het wiel eraf en zijn drie mannen bezig. Als ik zeg dat we geen toestemming hebben de auto te laten maken gaan ze gewoon door. Na 1,5 uur zit het wiel er onder, weten we dat de differentieel Ax gebroken is naast, op z'n sud Afrikaans: hij kom rech,jij kan naar joburg er rij. Dus wij rijden een stukje naar voren maken de wielen op de achteras een herrie! Dus weer op de krik en een houtblok achterwiel lis, beginnen ze weer alles lis te halen dus ik zeg: we cant erosie it bedauwde The Will not Pau me background! Just make is save to drive to Mbabane en we change cars. Weer de Rentals gebeld: zorg dat er een nieuwe auto komt want ik ben nie blij nie. Inmiddels kent de man me en zegt dat ze een hele nieuwe auto sturen omdat deze toch wel veel km had! Over een uur zou hij in Mbabane staan. Wij moesten nog terug met het barrel. Keurig half een waren we in Mbabane maar de auto niet! Nog een paar keer heen en weer gebeld, uiteindelijk om 14.45 de andere, nieuwe Nissan patrol.
Dus km half vier, 7 uur later alsnog met The wolf family op pad naar Hlane.
Zeer de moeite waard! Alle dieren gezien, geinig 8 persoons huis, geen stroom, olielampen en gaas ipv glas in de kozijnen. S nachts wakker gebruld worden door een rhino's en bij subtiele leeuwen zien! Foto's volgen! Vandaag de tourist geweest in Ezulwini en via de senic route gereden prachtig!

Morgen gaan we de weduwe cement , spijkers en een hamer brengen. Ben benieuwd.