Dag 22' 12 februari de laatste dag! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Dag 22' 12 februari de laatste dag! - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Dag 22' 12 februari de laatste dag!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

12 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Dag 22
Vanmorgen weer om negen uur vertrokken uit Christchurch voor onze laatste trip. Vandaag gaan we naar Peninsula the Banks, Akaroa. 80 km rijden, 1,5 uur. Leuk plaatsje dat in de slenken van het schiereiland onderChristchurch,  ligt dat gevormd is door twee vulkaan uitbarstingen. De fransen hebben dit stuk land voor het eerst ontdekt, daardoor zijn er erg veel franse straatnamen en mooie oude franse huisjes uit 1840. Bijzondere sfeer, zeker de moeite waard om te bezoeken. Hier boeken we nog een laatste boottrip om van dichtbij de slenken en het fjord en de prachtige vulkanische bergen te zien. Als we op de Pacific zijn worden we omringd door de hectordolfijnen, de kleinste dolfijnen, die erg speels om de boot heen springen. Wij hoeven echt niet meer naar een dierentuin! Wel bijzonder om eerst de trage bewegingen van de blauw vinvis te zien en nu de bijna hyperactieve bewegingen van de hectordolfijnen.
Heerlijk om zo de laatste dag van de vakantie nog een experience te hebben. Om half vier rijden we terug naar Christcurch, boeken onze laatste overnachting, gaan lekker eten bij de mexicaan en lopen terug naar ons motel.
Voldaan, heerlijk uitgerust en met een wel heel voldaan gevoel komt er zo een einde aan onze vakantie. Voor het laatst een wijntje buiten in de zon, koffers en auto reorganiseren en we kunnen wel weer tegen de terugreis

• 12 Februari 2012 - 09:26

Joachim:

Hoeveel centimeter zijn de dolfijntjes?

Kusje Joachim

• 12 Februari 2012 - 13:51

Myrthe:

Het was heel leuk en fijn om jullie te kunnen volgen op deze manier! Hopelijk hebben jullie nog een fijne laatste nacht in NZ en gaat de reis voorspoedig! Tot snel!

Dikke zoen!
    p.s.: haha als ik kijk wanneer bovenstaand verslag is geschreven dan zegtie over 5 uur :P