Dag 16en17, 7 en 8 febr - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Dag 16en17, 7 en 8 febr - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Dag 16en17, 7 en 8 febr

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

08 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dinsdagochtend worden we al vroeg gebeld door Coastglass. Ze komen langs om te kijken welk raam ze nodig hebben, waarschijnlijk op voorraad. Om 1 uur krijgen we een sms dat de ruit op voorraad is en dat hij de auto komt halen met een leenauto van de zaak. Keurig geregeld.
Wij gaan met de leenauto de omgeving verkennen, Greymouth centrum in. Een geweldige winkle met leuke kapstokhaken, dus Pien, het wordt een Nz haak!
Aparte stad. We gaan een winkle in met allemaal mineralen en de prachtigste fosielen. Krijgen leuke info hoe jade eruitziet, en gaan zelf jade zoeken op het strand. Ik kan het niet laten en koop een mooie ruwe jade hanger.
Het is erg warm en we maken er verder een lekkere standdag van. Bruinverbrand, ehumm ook wel rood, gaan we on vier uur terug naar de camping. Raam vervangen, clear vision again!

Woensdagochtend gaan we dan weer op route naar Kaikoura. Via de Pancakesrocks, Westport over Reefton naar Kaikoura. Lange rit van 418 km waar we 7,5 uur over rijden, helemaal van west naar oost. Wel weer een prachtige omgeving.
Aangekomen in Kaikoura boeken we voor 3 nachten een cabin. Omdat er niet veel vrij is deze keer een gezinscabin met 2 slaapkamers en een grote leefruimte. Prima! Soms is het ook lekker om niet in je tentje te kneuteren......
Voor morgen hebben we een whalewatch geboekt, om 6.45 uur!
We zijn weer benieuwd. Zo meteen eerst lekker fisch and chips eten en dan bijkomen van de lange trip

• 08 Februari 2012 - 08:42

Marianne:

Goed geregeld voor die ruit, jullie zijn er alleen even iets op achteruit gegaan qua vervoer, maar wel fijn dat het zo kan. Moest wel even 2 keer kijken bij die begraafplaats ;) .Ben benieuwd naar de whalewatchfoto's. XXX

• 08 Februari 2012 - 20:15

Joop En Kitty:

Lekker rustige camping toch! ze zeggen niet veel, maar soms is dat mooi meegenomen. die bloemen zij Montbretia's Latijn: Crocosmia). Staan ook bij ons in de tuin......
    Hier is net de elfstedentocht afgeblazen, hebben we daar nachten van meer dan 19*C vorst voor moeten doorstaan.
    Lvu