Orere point - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Orere point - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Orere point

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

10 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Orere Point

Vanuit Piha naar de Gannets colony gereden bij Muriwai beach. Een prachtige senic route langs de westkust van ca een uur rijden. We zien de Jan van Genten al gauw en de loop route naar boven zorg dat je van bovenaf kunt kijken, heel dichtbij. Naast de stank en de herrie die die beesten maken een prachtig gezicht.
Van hieruit rijden we ineen uur terug naar Auckland omdat we uitgenodigd zijn bij Jack en Sasha. Een heerlijke lunch in de tuin in de wijk vlakbij de Unitec universiteit in Auckland. Een mooie ontmoeting ver van huis maar toch zo dichtbij. Om een uurtje of halfvier rijden we Auckland uit richting Orere ook weer via de toeristische senicdrive. Ongeloofelijk, vlakbij de wereldstad Auckland, nog geen twintig minuten en je zit alweer helemaal buiten. Langs een prachtige baai Tamakistraight bij kawakawabay waarna we de afslag naar Orere point nemen komen we op een prachtige camping aan een rivier maar kunnen we met vijf minuten lopen ook bij het stand zijn. Heerlijk gezwommen in de riveir om af te koelen. Het is warm, erg warm. Bij de buurtsuper een ijsje en koud bier gehaald en nu genieten bij de camper met uitzicht op de gorge(kronkel in de rivier) en de bergen verder weg.

Morgen weten we nog niet wat we doen, maar vast weer iets moois.

Liefs Eriken Nynke

• 10 Februari 2013 - 08:42

Liz:

We hebben jullie gemist op Skype of niet??!

Het klimt weer weekdag :) zucht hier ligt weer sneeuw ;)

• 10 Februari 2013 - 21:31

Kitty En Joop:

opnieuw boeiende dagen en jullie zijn er nog maar net! at lekker in de rivier zemmen en wij hier in de sneeuw....!
    het is jullie van harte gegund,
    liefs mampap