Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

23 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dunedin, Otago peninselua

Vandaag staan we in Portobello op het schiereiland bij Dunedin. We reden via Nuggetpoint waar we de broedende Spoonbill, of te wel Lepelaar colony hebben gespot. Naast het onheilspellende geluid van spelende en vechtende Zeeleeuwen in de diepte tussen de rotsen een prachtig gezicht. De weg erheen was een echte durtroad, een heel spektakel.

Vanmiddag zijn we naar de Royal Albatros colony geweest. Wat een indrukwekkende vogel. Spanwijdte van 3 meter en een lijf van 120 cm lang en 9 kilo zwaar. Deze vogels blijven soms wel vijf jaar alleen maar op zee rondom antartica, waar ze van de zuidelijke termiek gebruik maken en wel 120 km per uur vliegen. Ze broeden een keer in de twee jaar één ei uit, en nemen wel twee kilo voedsel mee terug naar het nest. Vanuit het obeservation center konden we zo op de nesten kijken, waar een jong onder de moeder uitpiept. Dit is de enige plaats op het vast land waar deze vogel broedt dus echt heel bijzonder. Als je ziet hie ze door de termiek kunnen opstijgen, echt grandioos.

Vanaf een uurtje of vier zijn we terug op de camping. Morgen rijden we naar Moeraki, waar de rollingstones, of Boulders op het strand liggen. Dan is het zondag. Maandag rijden we iets meer richting Christ Church, zodat we dinsdag avond daar op een camping staan. Woensdagmiddag vliegen we dan terug naar Auckland nadat we afscheid hebben genomen van onze Baboes. Het is inmiddels echt ons huisje geworden!

• 24 Februari 2013 - 22:31

Marianne:

Hoi, wat vliegt de tijd hè? Ik zag vanmiddag in mijn agenda dat jullie alweer gaan aftellen.Heb Jolanda vandaag de foto van jullie camper laten zien, ze vond hem fantastisch.Nog fijne dagen deze week, geniet nog maar even uitgebreid. XXX

• 25 Februari 2013 - 17:00

Lex:

Nog even van de gelegenheid gebruik maken voordat jullie weer thuis zijn. ik heb genoten van jullie verslagen tot nu toe en het is een leuke manier om op de hoogte te blijven. Mama kan ze nu lezen op haar eigen I pad, ja ja! Af en toe moet ik nog wel eens ingrijpen, maar ze kan er al aardig mee overweg. Ik schrijf niet zo veel, maar ik geniet wel mee voorzover mogelijk, daarom dank voor alle foto's. Zal straks we weer een mooi boek worden, want je wilt zelf toch ook de herinneringen vast houden.
    Nou geniet nog maar een paar dagen door, je bent zo weer thuis.
    Liefs, ook namens Mama,
    LEX