Coromandel, hot beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Coromandel, hot beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Coromandel, hot beach

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

11 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Vandaag vanaf Orere via Tairua naar Hot water beach op Coromaldel aan de Bay of Plenty gereden. Bij Tairua is een prachtige wandeling naar de Summit of Pakuu van waaruit je een prachtig panorama uitzicht hebt. Vanaf de i- site 1e rechts en dan doorrijden tot je niet verder kunt, summit Pakuu volgen.

Je kijkt vanhieruit over de Bay of Plenty en over de haven van Tairua. Zeer de moeite waard!

Verder doorgereden naar Hot water beach. Camper geparkeerd en naar het strand want het tij is nog ongeveer twee uur geschikt voor het graven van je eigen hotwater pool.
Het is aan de bay of plenty, en er zijn ook plenty of people! Dus de naam doet eer aan. Maar het is ook echt heel bijzonder dat je een gat graaft op het strand je je dan opeens een bad hebt van heerlijk warm water, je moet wel oppassen want als je een goede bron opgraaft kan het water zo 60 graden zijn.

Na het warme bad en veel zon heerlijk in de golven afgekoeld.

Naar de camper, wasje draaien, wijntje drinken, zo fisch en chips bestellen. Het leven is hier goed!

Morgen gaan we een dag snorkelen, we hebben onze eigen sets mee en hebben een tip gekregen om bij Jim Stonebay te gaan snorkelen, dit is vlak bij Cathedral Cove dus kunne we combineren. Ze vertelde dat er een onderwater route is uitgezet zodat we de mooiste route snorkelen. Ik ben benieuwd!

Maar morgen meer, veel succes met al die sneeuw! Ht lijkt hier wel ver weg met alle bloeiende afrikaanse lelies, blauwe wingerd die volop bloeit alle vogels erg actief en gisteravond kwam een possum bij ons op bezoek!

Liefs en tot gauw.

Erik en Nynke.

• 11 Februari 2013 - 07:37

Leo:

Dit strand lijkt me ideaal voor duitsers. Lekker kuilen graven.
    Leuke camper trouwens.

• 11 Februari 2013 - 08:22

Erik & Nynke :

Zie je dat kleine jongetje? Inderdaad duitsers!

• 11 Februari 2013 - 08:42

Liz:

Leuk!! Lynn kan er nog steeds niet over uit hoe het kan dat als het hier donker is, het bij jullie licht is en andersom... Hihi...

Maar heerlijk ik wil ook wel een hotwaterpool in de achtertuin ;) kunnen jullie eentje voor me inpakken hihi

Leuk jullie even gesproken te hebben ;) hihi lijkt het net alsof jullie hier heel dichtbij zijn ;)... En echt een mooie bus ma Micky mousje ;)

• 11 Februari 2013 - 15:07

Judith:

Hey Erik en Nynke,

Wat een heerlijke zomerse berichten! Het ziet er echt prachtig uit. En zo te zien en te lezen genieten jullie er volop van. Vooral zo houden:) Liefs Juup

• 11 Februari 2013 - 18:53

Nam Chun Melis:

Leuk weer om jullie te volgen! Bevalt de camper van Escape een beetje? Ons is het destijds goed bevallen, redelijk nieuw en een heerlijk automaatje. Veel plezier met snorkelen en je kunt mooie foto's maken bij Cathedral Cove! Als je een beetje geluk hebt kun je daar op het strand ook nog lekker relaxen en je op een privé strand wanen.

• 11 Februari 2013 - 21:25

Marianne:

Hoi, ik blijf het leuk vinden om jullie zo te volgen, maar het blijft vreemd om te ervaren dat het contact toeneemt naarmate de afstand groter wordt. Ben benieuwd naar de snorkelroute, veel plezier. XXX