Cathedral cove - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Cathedral cove - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Cathedral cove

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

Al vroeg vertrokken naar de parkeerplaats voor Cathedral Cove en Gemstone bay.

De parkeerplaatst staat al bijna vol. Druk voor nz begrippen.

Met voldoende water en een hoed op lopen we naar Gemstone cove om te gaan snorkelen. Omdat het nog vloed is moeten we vanaf de rotsen het water in. Ik doe dat maar niet, om geen gekke fratsen uit te halen en mijn benen oid open te halen. We lopen eerst door naar Cathedral cove, ongeveer drie kwartier lopen, warm en soms best stijl. We komen aan op een prachtig strand, bij de poort in zandsteen. Hoge golven en we willen door de cove naar het andere strand. Tussen de golven door oversteken dus. Ik ben als ik aan de andere kant ben helemaal nat, maar ben er. Kleren uit en laten drogen, en zwemmen n de meters hoge golfslag. Als je niet kunt zwemmen geen goed idee! Wel erg spannend en heerlijk.
Na opgedroogd en uitgerust te zijn lopen we terug en gaan nig een keer proberen of we kunnen snorkelen. Nu is het minder hoge vloed dus het lukt. Door de hoge golfslag is het water troubel, niet te verglijken met eerdere snorkel ervaringen maar wel lekker afkoelen.

Vanuit hier rijden we naar Cook Beach( mooie schelpen!) en op de route erheen stoppen we bij een wijngaard Purangi Estate. Geweldig, echt een aanrader om even te stoppen. We worden verwelkomt doot een brits/frieze kiwi die prachtige verhalen heeft. Uiteindelijk twee lekkere flessen sauvignon balnc en een fles Feijoa likeur gekocht.
Hij vertelt dat er regelmatig vrijwilligers komen om te helpen. Voor de jongeren een tip: wil je op reis met weinig geld, kijk dan op Helpx, de site om aan je adressen voor een werkvakantie te komen. Ik zou dan zeker deze wijngaard aandoen, een levens ervaring!

Morgen rijden we richting Tongariro via Rotorua. Als het goed is een paar Uggs kopen!

Tot morgen!

Liefs Erik en Nynke

• 12 Februari 2013 - 07:22

Liz:

Hihi mooie schelpen ;) hebben jullie foto's gemaakt voor Joachim? Haha... Klinkt weer ontzettend mooi! Komen jullie nog skypen? Liefs