Tongariro nationalpark - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Tongariro nationalpark - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Tongariro nationalpark

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

15 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Lower Hutt

Na onze reis vanaf Coromandel zijn we via Rotorua en lake Taup naar Tongariro nationalpark gereden. Een mooie reis, leuke route met onderweg genoeg te zien.
In Rotorua Uggs gekocht, twee voor mij en een paar voor Erik. Zitten we er straks weer warmpjes bij!

Vanaf Rotorua via Lake Taupo gereden en nog even een heerlijke taart met koffie bij de glasblazer gedronken waar we twee jaar geleden ons vaasje kochten. grappig om weer terug te zijn!

We komen bij Tongariro aan en zien de vulkaan roken, op afstand. Als we bij Wakapapa village zijn is de rook achter de berg verdwenen. Het is een stuk warmer dan vorige keer toen we hier in de winter waren maar zeker een paar graden kouder dan in het dal. Het is nog een even mooie betoverdende omgeving als de eerste keer. Donderdag de 14 e gaan we eerst met de stoeltjeslift omhoog (koud, wintermuts en handschoenen aan) en maken een prachtige skywalk. 300 meter stijl omhoog, dat doen we in ongeveer anderhalf uur. In het begin te snel dus puffen! Vervolgens lopen we met drie zwitsers op die al elf keer de himalaya hebben beklommen. Daarna gaat het goed en is het uitzicht werkelijk adembenemend zoals al is voorspeld. In een half uur lopen we terug. Het is bijna helemaal helder en het uitzicht is dan ook ver.

Om een uur of twaalf zijn we terug op de camping en lopen dan nog de trail naar de waterval. Echt ook weer heel bijzonder. De bossen lijken wel sprookjes bossen. Op het open veld is het erg warm, dus smeren en zonnehoed op.

We hebben echt mazzel met het weer en kunnen elke avond buiten koken en eten.

Vandaag, de 15 e zijn we naar Lower hutt vlak bij Wellington gereden. Ook weer een prachtige route. We staan nu op de camping en gaan morgen vroeg met de boot over naar het zuider eiland. 7.25 u inchecken dus dan zijn we ca 12 uur aan de overkant.

Zo dit was weer even een update, doordat er geen iac punt in tongariro zat waren we even uit de lucht. We weten nog niet waar we heenrijden op Zuid dus ook niet of we internet hebben, jullie zien het vanzelf weer!

• 15 Februari 2013 - 07:49

Liz:

Mooie foto's!!

• 15 Februari 2013 - 08:58

Marike:

Leuk allemaal, omgeving ziet er prachtig uit ! En wat een pretbus waar jullie in rondreizen :). Wens jullie nog verl plezier en mooie. Dagen, groet Marike

• 15 Februari 2013 - 09:31

Judith:

Stoer foto's hoor:). En heerlijk dat je zo buiten kunt leven. Die bus is ook echt geweldig!,xx Judith

• 15 Februari 2013 - 10:38

Kitty En Joop:

ja, we misten jullie dagelijkse nieuws al. Anders net zo trouw als de krant 'smorgens, maar nu gelukkig weer met leuke berichten. Nu al uitgekeken op het noorder eiland?
    Echt een leuke bus! Nog te kopieeren handigheidjes?
    Kijken uit naar de volgende editie!
    Veel plezier en groet,
    Kitty en Joop

• 15 Februari 2013 - 17:16

Marianne:

Hoi, dat klinkt weer bijzonder plezierig. Vooral dat buiten koken, ik kan niet wachten,maar nog even in de ijzel en kou,shit happens zullen we maar zeggen. Blij weer iets gehoord te hebben, erg hè,als je went aan dagelijkse berichtjes ga je je al wel heen snel afvragen waarom je niets hoort. Eigenlijk een slechte zaak, maar het is ook zo leuk om mee te genieten. Ik krijg het nog druk als Lis volgende week ook aan de andere kant van de wereld zit ;-). XXX