Dag 3 - Reisverslag uit Peel Forest, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Peel Forest, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

24 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Peel Forest

Dag 3
Om vijf uur wakker, nog niet helemaal in het ritme van Nz. Om negen uur vertrokken naar Methven, waar we een hammerstore opzoeken en de nodige handige spullen zoals een emmer, hamer en afwasteil kopen.
Wat een luxe!
Niet te geloven wat opeens veel waarde krijgt als het schaarse producten worden. Water op voorraad, genoeg gas en benzine, koffie, brood en wijn?
Je weet niet wanneer er weer een winkel of gasstation komt dus altijd op de helft al opzoek naar aanvulling.

In Methven krijgen we leuk advies bij de VVV en rijden door naar de DOC camping Peel Forest camp. Doc campings zijn staatscampings vergelijkbaar met staatsbosbeheer campings. Liggen op mooie plekken in natuurreservaten.
Alles snel gevonden en tentje opgezet, het is warm in de brandende zon, heerlijk zomers. Heel veel vogels, de enigen die echt lawaai maken.
We zijn opzoek gegaan naar de rivier maar hadden helaas de foute schoenen aan, dus een alternatief genome, rivier niet gezien maar wel heerlijk in het zonnetje gewandeld. Weer een potje gekookt en heerlijk gegeten.