Dag 4 - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

26 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Dag 4, 25 januari
Midden in de nacht wakker geschreeuwd door de roep van een Kiwi of was het een zwijn...vlak bij onze tent! Je weet niet wat je hoort!
Vandaag zowaar tot zeven uur geslapen, lekker ontbijtje gemaakt met scrambled eggs in de gemeenschappelijke keuken gegeten omdat de luchtvochtigheid wel erg hoog is, ja het regent een beetje dus.
De wandeling naar de waterval vlak bij de camping was zeer de moeite waard. In het dal hebben we geen netwerk, maar halverwege de berg hadden we opeens bereik en het thuisfront aan de telefoon. Halfelf dinsdagavond in Nederland, wij halverwege een wandeling woensdagochtend blijft toch een rare gewaarwording.
Naar Geraldine gereden voor de nodige aanvullingen op eten enz. Helaas weer ontstoken sanflybeten nu op mijn handen, zijn net olifantenpootjes geworden, wat grappig zou zij als het niet zo pijnlijk was. In het medicalcentre ongelovelijk snel aan de beurt. Na een kwartiertje buiten incl antibiotica kuur en 10 dollar lichter.
We hebben speciale mugweerende kleding gekocht en dat werkt goed. Daarwaar het bedekt is maar natuurlijk vinden ze me nu lekker op het nog niet bedekte deel. Nog meer deet met nog iets extas erin gekocht en ik ga ze helemaal platspuiten.
Terug op de camping maken we verdere plannen. Als we alles willen doen wat we bedacht hebben moeten we eigenlijk nu doorreizen, zullen we? Inpakken en wegwezen, op naar Mount Cook. In twintigminuten alles gepakt en onroute. Rond zeven uur kunnen we in Mount Cook zijn.

Na een prachtige rit waarbij we via zwembadblauwe meren bij Farlie de Mount Cook in volle glorie zonder wolken zagen liggen komen we rond half zeven op de bergcamping aan. Prima plek, wel wat wind.
S nachts zwelt de wind zo erg aan dat we regelmatig door onze tent omarmt wakker worden. In de nacht een paar keer oonieuw de haring erin geslagen en wakker geweest omdat de tent van de buurtjes stuk gewaaid was. Gelukig het is zes uur, we kunne eruit en zien de zon opkomen. In onze veld keuken die beschermd wordt door koelbox en tafel een ontbijtje gemaakt. We pakken eerst het spul weer in en maken dan een prachtige wandeltocht van 3,5 uur naar het einde van de Tasmangletsjer. Zeer de moeite waard, fotos volgen nog!
Hier is de wind nog wat harder dan op de camping, echt we worden bijna tegen het grind aangewaaid, niet te snel lopen en vast je voeten neerzetten!
Op de camping aangekomen vertrekken we om twee uur naar de volgende plek. Waar dat is weten we nog niet, maar in ieder geval naar het zuiden. De volgende uitdaging wordt het 4wd track van Cromwel naar Gaston.
Op de route is een schapenfarm shop met cafe waar zowaar wifi is! Vandaar nu een fikse update van onze verslagen. We weten niet wanneer we weer internet vinden maar houden de verslagen in iedergeval bij.
Tot de volgende connectie!

• 26 Januari 2012 - 08:25

Myrthe:

Lieve papa en mama,

Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten! Ik mis jullie wel, maar deze reis hebben jullie dubbel en dwars verdiend!

Dikke kus,
    Myrthe

• 26 Januari 2012 - 08:31

Lies:

Jeej toch nog even Internet, vond het fijn om jullie gesproken te hebben. Leuk he dat ik tante ben geworden :). Ze heet trouwens geen Vera maar Sera :D. Zo grappig zal wel even wennen worden voor ons om dat niet met Cera te verwarren in mn hoofd ;).

Veel plezier nog!!

Liefs

• 26 Januari 2012 - 10:12

Kitty En Joop:

een hele tijd niks en dan ineens verslagen van 4 dagen!
    Heel leuk te volgen op de kaart en Google Earth.
    Zal het verslag over lida aan Gerrit en Riki geven, die het ook erg leuk vinden.
    Jullie zien er wel erg stoer uit met die rimboepakken...
    heb het goed en tot de volgende serie.
    Liefs,
    Kitty en Joop

• 26 Januari 2012 - 13:31

Marianne:

Het duurt even maar dan heb je ook wat.Wat een update.Geweldige foto's ook en echt 'back to basic' kamperen, stoer hoor. Ben bijna jaloers (tot ik aan de vliegreis denk :) )Maar het ziet er allemaal super uit.Wacht heel nieuwsgierig op de volgende berichten. Veel plezier en tot mails! XXX