dag 11 en 12, 1 en 2 februari - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu dag 11 en 12, 1 en 2 februari - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

dag 11 en 12, 1 en 2 februari

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

02 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Glenorchy

Dag 11
s morgens lekker rustig aan gedaan, de bus naar onze tour in Doubtfullsounds vertrekt om 10.30 u. Heerlijk rustig ontbijten douchen en waar je maar druk mee kunt zijn op vakantie. We gaan met de bus naar Manapouri om van daaruit te vertrekken naar het Underground Powerstation. Dit zijn 7 onderwater generatoren die 750 Mwatt per jaar opwekken om de aluminium industrie te voorzien van stroom. Ongelofelijk wat een alufabriek aan stoom gebuikt. Genoeg voor een stad van 1,5 milj inwoners. We bereiken het Powerstatin met een 50 min duurende boottocht, waarna we in een touringcar 2 km onder de grond rijden. Alleen dat is al indrukwekkend. Na het bezoek aan de energiecentrale rijden we 22 km over de pass naar Doubtfullsound waar we op de volgende catamaran stappen. We gaan 3 uur varen door Doubtfullsounds, waarvan gezegd wordt dat dit een ven de hidden treasures van NZ is. Het wordt een prqachtige tocht, waarbij we de furseals en de BotlenoseDolfin zien. Daarnaast is het zo stil in Doubtfull, dat vind je bijna nergens meer.
Na een tocht van 10 uur komen we om half negen weer op de camping, koken een potje en gaan vrij snel onder de wol. Heel indrukwekkende dag, wat is NZ toch mooi.

Dag 12, 2 februari.
We rijden naar Queenstown. Een stad waar het bruist van het avontuur. Je kunt het zo gek niet bedeknen of je kune een tour boeken. Dit is de meest bruisende stad die we in NZ hebben gezien. Van paragliden tot 4 wd tours, kayaken en mountainbiken en alles incl bungejump er tussen in is er te doen. Veel jeugd, echt gezellig. Hie scoren we ook de Uggs voor mij en Leonie, 79 dollar per paar, 51 euro!!!! Dat is leuk Leo!!!

We rijden door naar Glenorchy, een plaatsje 45 km boven Queenstown waar echt een prachtige omgeving is en we weer een mooie 4wd tour maken. Zie foto’s zou ik zeggen. Temperatuur is prima, 23 graden lekker buiten koken, wijntje in de zon. Dit is het echte leven jongens. Er komt nog een local een praatje maken, een echte kiwi dus! Al is het niet de bird, wel een leuke ontmotieng. Dis Marianne, ja we ontmoeten ook mensen gelukkig. Al is het echt een stuk minnder bevolkt dan het noorder eiland. Het grappige is dat je soms kampeerders tegen komt die je ook op de vorige camping tegen gekomen bent, en dat terwijl we maar 1 dag vooruit plannen!
Al met al hebben we de helft nu gehad, maar wat ons betreft mag het nog weken duren!

• 02 Februari 2012 - 09:25

Axel:

WAAAAAAA wat een prachtige foto's!! Geweldig om LOTR er in te herkennen ook!! (:

xxxx

• 02 Februari 2012 - 13:42

Je Vader:

Hoe is het, kun je daar altijd genoeg diesel krijgen, hoe groot is je tank?
    voorlopig Doei

• 02 Februari 2012 - 13:42

Je Vader:

Hoe is het, kun je daar altijd genoeg diesel krijgen, hoe groot is je tank?
    voorlopig Doei

• 02 Februari 2012 - 16:28

Marianne:

Wat een geweldige foto's weer.Ik begin nu toch wel een beetje jaloers te worden.Heb net ruim 2 uur in skibroek en dikke jas met de honden door de duinen gelopen, met warme chocomelk in een strandtent toe. Heerlijk, maar als ik jullie dan zie en lees over een wijntje in de zon weet ik wel wat ik liever doe :) XXX

• 02 Februari 2012 - 22:24

Die Andere Vader..:

Echt indrukwekkend! Furseals... of heb je ook al hun jas gekocht! Hier naast me zit een sollicitant voor een paar Uggs Mt 37...
    Nz is wel geweldig afwisselend. Why not staying there?
    we komen je wel opzoeken.

Cu
    Joop

• 03 Februari 2012 - 18:26

Marjolein:

Weer een serie mooie foto's. Grappig om te zien dat de foto's van Doubtful veel hebben van de plaatjes die wij aan het complete tegenovergestelde eind van de wereld maakten op de Lofoten. Kan me voorstellen dat jullie genieten.Heerlijk die stilte! Liefs