Te Anau, dag negen en 10 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu Te Anau, dag negen en 10 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Erik & Nynke - WaarBenJij.nu

Te Anau, dag negen en 10

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Erik & Nynke

01 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Dag 9 en 10,
30 en 31 januari

Nadiers Outpost was een prima plek om even uit de wind te slapen, lekker te ontbijten en op te laden. We zijn nog niet uitgekeken in de Catlins en besluiten om weer terug te gaan naar de camping tussen Curio en Pupoisebay. Het is prachtig weer, zowat windstil. We zoeken deze keer een plek die wat meer beschut is dan de vorige, voor het geval het toch weer gaat waaien. Omdat het echt lekker zonnig is maken we er een stranddag van met alleen wat rondwandelen in de omgeving.
Erik probeert te wakeboarden op de mooie golven die aan kommen rollen op het strand. Alle begin is moeilijk, of niet Erik......
Vanaf onze plek kunnen we binnen een minuut naar de baai van de Yelloweyed Pinquin lopen, die altijd heel vroeg vertrekken en na zes uur ‘s avonds pas terug komen. We moeten een paar keer geduld hebben maar dan wordt het ook echt beloond! De ene na de andere ouder komt het stand op waggelen. Vanuit de camping met de telelens verstoor je ze niet maar kun je wel prachtige plaatsjes schieten.

Morgen willen we vertrekken naar Te Anau van waaruit we de Doubtfull sounds kunnen bekijken, We stippelen de route uit via een winkel omdat in de Catlins onze voorraad behoorlijk is geslonken. Hiet rijdt je gerust 40 km enkelereis voor een beetje buurt super.

Na weer een nacht waarin de wind tot meer dan orkaankracht is uitgegroeid zijn we niet echt uitgerust. Midden in de nacht hoorde je de wind komen aanrollen over de yuca’s. De bladderen leken wel te applaudisseren, waarna de wind met een diepe buiging neersloeg op de tent en doorging, maar even en de volgende ruk zwelt aan en buigt hard neer op de tent. We gaan de auto maar weer in, net als een aantal mensen in de andere inhammen. Na een paar uur lijkt de wind te zijn gaan liggen en duiken we toch de tent weer in.
Als we wakker worden kunnen we nog net snel wat koffie maken en de tent inpakken voor de regen komt. Het weer in NZ is echt zeer veranderlijk.
We rijden naar Te Anau waar we op een top 10 holidaycamp een plekje zoeken. Omdat het weer en de wind niet echt minder is dan in de Catlins, besluiten we om weer een cabin te boeken. Morgen gaan we een dagtour van 12 uur maken naar Doubtfull sounds dus we blijven hier twee nachten.

• 31 Januari 2012 - 19:28

Marianne:

Hoi.Het weer laat hier en daar misschien iets te wensen over, maar het klinkt allemaal nog steeds erg positief en de foto's zien er ook prachtig uit.Geen wolkje aan de lucht(?).Klopt het dat jullie heel weinig mensen tegen komen of lijkt dat maar zo? XXX

• 31 Januari 2012 - 19:41

Liz:

Haha weet je wanneer dit verslag is geplaatst :P over 11 uur staat er bij ons met andere woorden jullie hebben het tijdreizen uitgevonden :P...

Echt leuk om alles zo te kunnen lezen.... OEEEEHHHH SPANNEND NOG 5 NACHTJES SLAPEN!!